همانطور که در قسمت قبلي گفته شد، يکي از مهمترين و اولين گام هاي سئو سايت، توليد محتوا، آن هم از نوع سئو شده است. در توليد محتواي سئو شده اولين نکته اي که در آموزش سئو  هم به آن تاکيد مي شود و همواره پيش از شروع نوشتن محتوا بايد به آن توجه کنيد استراتژي محتوا است.


استراتژي محتوا در سئو چيست؟
اولين سوال اين است که استراتژي محتوا در مبحث سئو چيست؟ استراتژي محتوا در حقيقت برنامه ايست که شما براي توليد محتواهاي خود در نظر مي گيريد. به اين صورت که همه محتواهاي شما اگرچه ممکن است دنباله دار و زنجيروار نباشند اما برنامه انتشار آن ها و ارتباط آن ها با يکديگر بايد مدون و برنامه ريزي شده باشد. طبق اصول سئو سايت، شما نمي توانيد بدون برنامه ريزي و کاملا ناگهاني اقدام به نوشتن و انتشار مقاله اي بکنيد که از پيش برنامه اي براي آن نداشته ايد زيرا ممکن است اين مقاله شما را در انتشار مقاله هاي بعدي دچار مشکل کند يا اينکه خواسته مورد نظرتان را مرتفع نکند.


استراتژي محتوا


دليل اهميت استراتژي محتوا در سئو چيست؟
اگر به خواهيم با يک مثال توضيح دهيم که دليل اهميت استراتژي محتوا در سئو چيست، بايد بگوييم داشتن يک استراتژي محتوا در سئو سايت به منزله نقشه کشي يک ساختمان است. در نقشه کشي يک ساختمان طرح کلي يک ساختمان،‌ انتظارات و ارتباطات ميان اجزاي ساختمان مشخص مي گردد.
استراتژي محتوا در سئو سايت هم همين وضعيت را خواهد داشت. استراتژي محتوا يک طرح کلي از مقاله هايي که بايد نوشته شوند به شما ارائه مي دهد که در عين جدا بودن از يک ديگر،‌ جهت گيري مشخص و مرتبطي خواهند داشت.


داشتن يک استراتژي محتوا زماني براي سئوکاران اهميت يافت و به جزء ثابتي از برنامه مشاوره سئو تبديل شد که گوگل سعي در راضي نگه داشتن کاربر کرد. با گذر زمان گوگل در جهت رضايت کاربران خود اقدام به آپديت الگوريتم هايي کرد که سايت هاي با محتواي نامناسب، تکراري و بي برنامه را جريمه کند. دليل اين که بي برنامه بودن از نظر گوگل نامناسب تلقي شد را مي توانيد به راحتي بيابيد.


شما به عنوان کاربر اگر وارد سايتي شويد که داراي مقالاتي دسته بندي نشده يا نامرتبط به يکديگر و يا کاملا به هم ريخته باشد چه فکري درباره آن سايت خواهيد کرد؟
گوگل هم مانند کاربر اين احتمال را خواهد داد که اين سايت تنها به کمک سئو کلاه سياه ( Black Hat SEO ) و روش هاي نامناسب، تنها براي کسب جايگاه اقدام به توليد محتواهايي بي کيفيت کرده است و براي گوگل اين گناهي نابخشودني است. آزردن کاربران گوگل به اين شيوه امروزه مجازات سنگيني از سوي الگوريتم هاي گوگل به دنبال خواهد داشت. اين است که سبب شده تا داشتن يک استراتژي محتوا به يکي از مسائل مهم حوزه سئو تبديل شود.


محتوا سئو شده


نکته طلايي در تدوين استراتژي محتوا
همان طور که گفته شد، گوگل تلاش کرده است تا با نزديک کردن خود به کاربر و جهش از زبان ماشيني به زبان انساني علايق و سليقه هاي کاربران را درک کند و متناسب با نيازهاي آن ها خدمات ارائه کند. به همين علت هم کارهاي اسپم و غير کاربرپسند را از انسان قبول نخواهد کرد. بنابراين طلايي ترين نکته در تدوين استراتژي محتوا که اولين گام در پاسخ به سوال سئو چيست مي باشد،‌ درک نيازهاي کاربر و توليد محتوا براي کاربر است. اگر براي کاربر نوشته اي سئو شده توليد کنيد در نهايت نظر مثبت گوگل را هم جلب خواهيد کرد.


اميدوارم اين مطلب به شما در فهم استراتژي محتوا کمک کرده باشد. براي خواندن ادامه اين مطلب و يادگيري گام هاي بعدي توليد استراتژي محتوا با سئو اينجا همراه باشيد.




مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : محتوا ,استراتژي ,گوگل ,برنامه ,کاربر ,توليد ,استراتژي محتوا ,تدوين استراتژي ,براي کاربر ,خواهد داشت ,دليل اهميت ,اهميت استراتژي محتوا ,دليل اهميت استراتژي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ تخصصی مهندسی عمران و سازه دبیرستان هوشمند نخبگان برتر تبریز بروز ترین ها | فیلم | سریال | خبر غارِ تنهایی emohtava شکوفه ریز تدریس| توسعه | مشاور | آنالیز سایت | ویدئومارکتینگ | ثبت برند | گوگل مپ دانلود برنامه هاي گرافيکي راهنمای تلفنی تعمیرات موبایل و کامپیوتر